fredag 19 april 2013

Orientaliska biffar med blomkål i ugn

Något som jag brukar göra och verkligen gillar är blomkålsris, så gott!

Häromdagen testade jag istället att göra blomkål i ugn. Blev också väldigt gott. Åt blomkålen tillsammans med orientaliska biffar som jag hittade hos Maria som för övrigt alltid har massa goda recept att bjuda på. Här hittar ni receptet på de smarriga biffarna.

Blomkålen gjorde jag så här:

Sätt ugnen på 200 grader. Dela ett blomkålshuvud i bitar och lägg i en ungssäker form. Pressa 3 vitlöksklyftor i ca 5 msk rapsolja och tillsätt chiliflakes. Pensla blomkålen med den smaksatta oljan. Grädda i ugnen ca 10-15 min beroende på hur mjuka du vill ha dem.

2 kommentarer:

  1. Riktigt bra helgtips på mat =) mums!!

    SvaraRadera
  2. Biffar är sån bra mat!!! Älskar att variera kryddor och tillbehör, blir nog något sådant i helgen på grillen tror jag!!
    Tack för att du länkar ..
    Ha en underbar fredag!!
    Kram :)

    SvaraRadera