torsdag 4 april 2013

Bönpastan

För ett tag sen skrev jag om bönpasta som jag köpt. Det är några som har efterfrågat recension på pastorna. Jag har testat två av de tre sorterna, varav en igår och den andra när vi var i fjällen.

Igår åt jag mung bönpastan och sojabönpastan åt jag i fjällen. Kände inte så stor skillnad mellan de två sorterna utan dom var rätt lika i smaken. Tycker att pastan är god och inte alltför olik vanlig pasta, kanske en anings mindre smak men så hade jag inte saltat den något heller. Kosistensen är lite klibbigare än vanlig pasta och inte riktigt samma tuggmotstånd.
Jag åt bara min pasta som den är först tillsammans med köttfärssås och igår tillsammans med köttbullar. Jag gillar det så men kan tänka mig att det också är gott med någon god pastasås till.

När vi var i fjällen smakade R och hans kompis på pastan och båda gav den godkänt så det är ett bra betyg, det är inte alltid R gillar mina substitut i form av nyttiga bakverk osv.


Sammanfattningsvis tycker jag att den helt klart får mer än godkänt, ett minus är dock att det inte är så mycket pasta i varje paket (priset kommer jag inte ihåg).

Ser fram emot att prova den tredje pastan också som är gjord av svarta bönor.

(Och ja, jag har köpta köttbullar, kanske inte det bästaste men ni skulle inte heller palla att göra egna köttbullar i mitt kök! Förhoppningsvis blir det snart ändring på det om vårt lägenhetsbyte går som det ska.)

8 kommentarer:

  1. Kul med en utvärdering, det uppskattas! Det är roligt när det kommer nya produkter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är alltid spännande att prova nya saker. : )

      Radera
  2. Låter gott, vart köper man pastan???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan köpa den via nätet, bodystore, http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/svarta-bonor-spagetti-200-gram
      Finns även på vissa hälsokostaffärer.

      Radera
  3. Sv: Ja gravadlax är verkligen supergott!! :-)

    SvaraRadera
  4. Mums =).
    När vi kom till min väns föräldrar igår blev det pasta med köttfärs, gissa om vi jublade, mums...efter inge vidare mat i en hel vecka är man glad för det lilla =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lagade ni mat "hemma" i er stuga eller åt ni ute?

      Radera
  5. Tack så mycket för recensionen :D Spännande, nu vill jag verkligen testa pastan. Hoppas att jag kan hitta den nånstans, annars får jag väl beställa från nätet.

    Hoppas du haft en fin helg!
    Skönt att få komma igång med träningen igen :)Tråkigt när man måste börja om lite från början igen, men åh vad härligt att få köra igen. Som sagt, bara att lyssna på kroppen.

    Kram

    SvaraRadera