onsdag 29 augusti 2012

Spring i benen

Sprang intervaller igår efter jobbet och för första gången på riktigt länge så kändes det hyfst lätt att springa. Är det så det ska kännas när man inte känner sig döende för varje steg?! ; )
Underbart var det ialla fall!! Kändes som att jag hade hur mycket energi som helst. Kanske dagsformen plus att jag sovit bra natten innan. Vad vet jag, härlig känsla hur som helst! Nu är det bara att hoppas att jag kan få flera såna pass.

Jag brukar köra lite olika intervallpass, igår testade jag detta upplägg som jag såg på Olgas blogg. Rätt så kul faktiskt.

Note to self: Nästa gång som jag kör intervaller ska jag inte göra det på "Årstasidan" eftersom det är väldigt mycket backar där och jag lyckades träffa in det flesta snabba intervallerna just när en jobbig backe började. Det är ju jättebra med backträning men inte alltid, ibland räcker det väl med "vanliga" intervaller. Nog så jobbigt. : )

6 kommentarer:

  1. Härligt att det kände lätt, de är ju dessa pass som gör att man älskar löpning/träning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var på tiden att jag fick ett skönt löp-pass. : )

      Radera
  2. Det är så härligt när man får sådana omgångar! Ofta tycker jag det är så när man egentligen tror att det komemr gå som sämst konstigt nog.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är bara att njuta och hoppas att de kommer snart igen. ; )

      Radera