fredag 10 augusti 2012

Milen (nästan)

Igår  blev det nästan en mil, det var ganska längesen jag sprang en mil. Sträckan blev Årstaviken runt. Det var tungt och det gick saktare än vanligt. När jag sprang tjejmilen kom jag runt på 55 min. Dagsformen var inte den bästa, grym träningsvärk i ben och rumpa sen tisdagens styrkepass och så har jag varit väldigt trött denna vecka.
Men det var kul att springa lite längre än vad jag normalt brukar. Och nu kan jag bara förbättra mig. : )


Däremot fick jag lite ont i höften efter ca 55 minuter. Förutom benhinnor och axlar, som är mina problemområden till och från, så har jag ibland problem med höfter också. Nu var det väldigt längesen så jag blev lite rädd när jag kände smärtan, men jag stretchade bra efteråt och idag känner jag inget.

23 kommentarer:

  1. Super bra jobbat! Kul att vi springer i samma takt! Årstaviken runt? Är det kuperat eller? Det är ju så skönt att springa. Har du fått någon löpskolning? Ofta när man får ont i höft och axlar skulle det kanske hjälpa med lite teknikövningar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, på Årsta sidan är det några riktigt tunga backar men på södersidan är det plattare (tog södersidan på tillbakavägen). Nej, jag har inte fått någon löpskolning, det skulle kanske vara nåt. Har du fått det? Mina ortopediska inlägg är bla. till för att underlätta för höfterna men det är nog mycket jag skulle kunna rätta till med hjälp av teknikövningar.

      Radera
  2. Tror de flesta (tyvärr) har något problemområde..
    Men skönt att du inte kände något idag! Bra jobbat! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! : )Ja, det är väl så. Gäller att vara försiktig och lyssna på kroppen och förebygga så gott man kan.

      Radera
  3. Härligt kämpat!! Försöker få ner min tid på milen med men det är jobbigt.
    Springer själv på ca 1 tim men kanske det går fortare på lopp ?
    Ska ju vara med för första ggn på tjejmilen i år. Spännande och se ..
    =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! : ) Ja, man brukar få det där lilla extra på lopp. Kul med tjejmilen! Nästa år ska jag nog springa, var lite sugen i år men anmälde mig aldrig. Springer du ofta lopp?

      Radera
  4. sv: exakt det är som är min plan.. Men hoppas ja är pigg å redo för ett långtpass, borde köra ett innan midnattsloppet som närmar sig :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul med mindnattsloppet, brukar ofta gå ner och titta på det/heja eftersom det är i mina kvarter.

      Radera
  5. Men gud så duktigt! Åh jag önskar att det var MIN RunKeeper och MITT resultat :-) Men men jag powergår på tills jag även lämnat lilla sonen i Dalarna. Då är jag barnfri i nio dagar och kan träna som en galning. Men ska jobba lite också. 15 dagar på mitt gamla jobb.

    Jag är så impad av din tid. Det här får bli nästa veckas morot. Att försöka mig på något likadant.

    Ha en härlig fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Det är det som är bra med bloggar, man får inspiration och morötter. När du väl springer är du ju snabb som en gasell så det borde inte bli några problem. : )

      Radera
  6. Härligt Marie!
    Jag har bara sprunigt milen en gång i mitt liv...men ska väl göra det snart igen...Kram Betty

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är ju superduktig som börjat springa! Kul att du lämnar en kommentar. : ) Kram

      Radera
    2. Jag är in ofta och läser, men sidan är jätte långsam på min dator. :(

      Jag tycker det är riktigt härligt att springa. Blir en liten tur ikväll... Kramis!

      Radera
  7. Bra jobbat!
    Ska till thailand i början av dec, så visst får jag sol då;0)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid skönt att ha något att se fram emot när mörkret kommer. : )

      Radera
  8. Så duktig du är vännen, den är kul den appen! Kram

    SvaraRadera
  9. Bra jobbat. Kanske att vi stöter på varandra något snart, brukar ju också springa runt där =)

    SvaraRadera
  10. Heja dig! Bra jobbat ffa om det inte kändes helt hundra i benen. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är sant. Jag gjorde det mot alla odds. ;-)

      Radera
  11. sv: taack snälla!! =D

    SvaraRadera
  12. Bra jobbat! Jag tycket absolut att det räknas som milen :) Ibland hinner ju inte GPSn med i snabba svängar heller.

    SvaraRadera