onsdag 22 augusti 2012

Grönsaksgott

Något jag ofta brukar ha som tillbehör till fisk/kött/kyclking är grönsaker och/eller rotfrukter som jag tillagar i ugnen. Ljuvligt gott tycker jag dessutom går det att variera i oändlighet. Bara att skära i bitar, på med lite olivolja samt flingsalt och in i ugnen.
Igår hade jag palsternacka, squash, gul paprika, röd paprika, gul lök och röd lök.


Till grönsakerna åt jag stekt torsk, grönsallad och en sås gjord av kesella, youghurt, dijonsenap, citronsaft, peppar, salt och chilikrydda som jag hittade hos Karin på bloggen Fitness och Hälsa. Mums!


9 kommentarer:

  1. Enkelt och gott med grönskar i ugn.

    SvaraRadera
  2. Jag har fått ett riktigt sug efter grillad aubergine, broccoli och lök i ugn Grymt gott med massor av olivolja, lite peppar och så flingsalt! Perfekt till kyckling och annat!

    SvaraRadera
  3. så enkelt och så löjligt gott!! =D

    sv:haha ja asjobbigt att andas med näsan ju.. man blir ju snurrig :P

    SvaraRadera
  4. Den såsen lät god (om man gör den på creme fraiche istället för kesella). :)

    Hälsningar, hon som älskar fet mat.

    SvaraRadera
  5. VIsst är det gott med ugnsrostade grönsaker/rotfrukter. Mitt favorittillbehör.
    Lätt, gott & nyttigt! Kan inte bli bättre .. Såsen verkar god & fisken ser jättegod ut. Steker sällan fisk tyvärr .. får bli ändring på det.
    :)

    SvaraRadera
  6. Det ser väldigt fräsht ut. Var länge sedan jag gjorde sådant i ugnen, kanske i helgen =).

    SvaraRadera
  7. Kan bara hålla med. Riktigt gott och superenkelt! :-D

    SvaraRadera
  8. Det ser jättegott ut! Jag tycker väldigt mycket om palsternacka :)

    SvaraRadera