söndag 8 juli 2012

Göteborg

Hemma igen efter en underbar helg tillsammans med bästa vännerna i Göteborg. Vi började resan ner med att fira finaste Anna med bubbel och snacks eftersom hon har fyllt år. Sedan har helgen rullat på med god mat, vin, promenader, shopping, spa-mys, Madonna konsert och mycket skratt!

Hur var konserten då? Ja, jag hade inte speciellt höga förväntningar och det var tur. Det var tyvärr ingen höjdar konsert. Först fick vi vänta väldigt länge innan hon överhuvudtaget kom ut på scen. Förbandet skulle börja klockan 20.00, han började 20.30 och spelade till ca 21.00. Sedan kom Madonna ut på scen 22.30 (!!) Redan då kände man sig lite irriterad och avslagen. När hon äntligen kom ut var det ändå mäktigt!! Det var en häftig show och stundvis var det lite bra, höjdpunkten var de två sista låtarna, enda gången hon fick med sig hela publiken. Jag är ialla fall glad att ha sett henne. Fast jag hade inte förstått hur stort ullevi är och hur långt borta hon var eftersom vi hade sittplats. Vi hade näst dyraste platserna så jag trodde att man skulle se bättre än vad vi gjorde, hon var som en liten prick. Så här i efterhand hade jag gärna lagt på 600 kr till och stått i golden triangle. Men då vet man det till nästa gång. Jag är ialla fall glad att äntligen ha sett henne live!!





























Det blev ingen träning under dessa dagar. Jag och Sofie hade planerat att köra ett Tabata pass på lördag morgon innan frukost men vi var för trötta när klockan ringde så vi tog oss inte upp. Jag får ta igen det kommande vecka då jag inte har något inplanerat utan har massor med tid för träning.

7 kommentarer:

  1. Härlig helg!
    Var som sagt på hennes konsert förra gången hon var här, en gång räcker =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan gissa att den var lite bättre förra gången!

      Radera
  2. Härliga och livfulla bilder :) Anar en flaska bubbel på bordet. Man dricker alldeles förlite skumpa i tillvaron!

    SvaraRadera
    Svar
    1. A, skumpa är gott och festligt! : )

      Radera
  3. Vad mysigt med en hel helg bara med vänner, ser ut att ha varit jättekul!!
    =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen, hemma har alla sitt med vardag och familj så det var mysigt att bara umgås dygnet runt och bara vara. : )

      Radera