lördag 5 maj 2012

Hatkärlek

Tidigare idag körde jag ett intervall pass. Ca 5-10 minuters jogging från min killes lägenhet finns en idrottsplats där det finns en löparbana som är perfekt när man kör intervaller.



Det har aldrig varit lätt för mig att springa trots att jag gjort det regelbundet i massa år. Speciellt tungt för mig är det att springa snabbt, jag kan jogga nästan hur länge som helst men när jag ska springa snabbt så känns det nästan som att jag ska dö..

Desto mer behöver jag träna på det.

Idag körde jag detta pass:
10 minuter uppvärming (lätt jogging)
30 sekunder snabbt
2 minuter jogging
Intervallerna upprepade jag 8 gånger
Nedvarvning ca 10 minuter (jogging)


Samtidigt som det är grymt jobbigt så är det en skön känsla att ta i så hårt man bara orkar. Kroppen blir trött på ett annat sätt än om man tex. joggar 1mil.



När jag kom hem gjorde jag plankan 3 x 45 sek.

I lurarna lyssnade jag bla. på Darin´s nya låt som jag tycker är grym att springa till (kände hur jag gick mer krafter och kunde springa ännu snabbare).

I can feel your speed
Faster every second 


http://www.youtube.com/watch?v=6l9efZUVNKA

Nu känner jag mig glad för första gången på 3 dagar! Har varit nere i PMS-träsket sen i onsdags och inte fått mycket gjort, men nu är jag back! : )

4 kommentarer:

  1. Jag körde korta snabba intervaller på gymmet igår!! Tycker det är lättare på band, när man har kontroll över tid/hastighet lite lättare. Kändes så bra efter.. men måste blir bättre att köra intervaller lite oftare - tycker det är så tråkigt, förmodligen för att det är så jobbigt.
    Och visst hjälper bra musik till !!
    =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag försöker att köra intervaller en gång i veckan ialla fall.
      Run keeper är perfekt, då slipper man själv hålla koll på tiden, en röst i öronen säger till när man ska spurta osv. : )

      Radera
  2. Jag måste bli bättre på intervaller. Tycker det är svårt att göra själv men har nu köpt nya lurar sp jag tänkte försöka lägga in intervaller ungefär som dina i runkeeper.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är perfekt att lägga in intervaller i runkeeper, jag har några olika varianter inlagada.

      Radera