måndag 30 april 2012

Smarrig avokadoglass

Har nyss kommit hem från gymmet där jag körde rygg, bröst, biecep och triecep och lite mage. Skön start på denna fina dag!

Igår gjorde jag för andra gången glass med avokado och mango. Jättegod tycker jag, R var dock glad att han köpt "vanlig" glass till sig själv. ; )



Vill ni testa så har ni receptet här:

4 portioner:
2 mogna avokado
250 gram fryst mango i bitar
2 dl kesella
1 tsk pressad lime
3 msk flytande honung
mörk choklad och hallon

Skala och kärna ur avokadon
Lägg avokado, fryst mango, kesella, limesaft och honung i en matberedare och mixa till en slät smet (jag använde en stavmixer, det gick också bra). Om du vill ha en mer fryst konsistens kan du ställa in glassen i frysen en stund.
Häll snabbt upp i skål/glas och dekorera med riven choklad och hallon.


Receptet hittade jag i Wellness tidningen.


2 kommentarer:

  1. Avokado är ju inte nåt jag annars sätter i samma mening som glass... men det där måste jag ju nästan testa bara därför!

    Trevlig Valborg!

    SvaraRadera
  2. Ser ju jättegott ut !!
    Ska jag testa någon dag ...

    Ha en bra dag!!

    =)

    SvaraRadera