söndag 29 april 2012

Proteinpulver

Just nu använder jag Holistics proteinpulver. Det börjar ta slut och jag tänkte att jag skulle testa något annat proteinpulver då Holistics inte är det minsta gott. Fördelen är att det inte innehåller varken något socker eller sötningsmedel.


Jag har läst om Fitnessgurus One whey proteinpulver som många skriver är såå gott, så jag tänkte att jag testar det. Burkarna är väldigt prisvärda (149 kr för 1 kg) så jag beställde hem två olika smaker på en gång, cappuccino och choklad & hasselnöt. Var tvungen att öppna den ena (choklad & hasselnöt) för att testa. Jag hade väntat mig en jättegod smak som jag skulle se fram emot att dricka och inte bara svälja så fort som möjligt. Men blääää! Den var verkligen inte god!! Smakade mycket skumt enligt mig och alldeles för sött.... Får se hur den andra smakar, lär ju knappast vara godare. Jag blandade i och för sig med vatten, kanske godare med mjölk. Ibland brukar jag ju göra smoothies med pulver i och då försvinner ju smaken.


Tillsammans med beställningen låg ett paket med fitnessnudlar. Ska bli spännande att testa.


Nudlarna är helt fria från stärkelse, soja, vete och gluten.

12 kommentarer:

  1. Finns det överhuvudtaget något sånt pulver som är gott?! Jag har då inte hittat något. Har hört att Charlotte Perellis pulver ska vara gott men där blir jag irriterad bara för att det är rosa och för kvinnor....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Charlotte Perellis Chokladproteinpulver är otroligt gott! Blir dessutom inte klumpas som det blir i t.ex gymgrossistens Whey 80. Prova! Perfekt att ta istället för den där chokladkakakan man är sugen på!

      Radera
  2. Jag undrar också om det finns ngt gott. Har testat tre olika som smakade så äckligt att jag fick lov att slå ut dem i vasken...

    SvaraRadera
  3. Smakerna Jordgubb/Vit choklad och Vanilj/skogsbär är riktigt goda. Testa blanda med MINST 3 dl ISKALLT vatten så ska du få se på något underbart :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Måste bara använda upp mina två burkar först...

      Radera
  4. Något fel på ditt One Whey? Det är ju världens godaste protein... Finns massa goda recept på Fitnessguru också. Holistic håller jag med om det är vidrigt...!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm, skumt. Har inte smakat cappuccinon ännu... Kanske mina smaklökar det är fel på. ; )

      Radera
  5. Jag har just nu Whey-80 i chokladsmak som jag tycker är god .. har även den neutrala som jag använder då jag gör bärsmoothies, funkar jättebra.
    Fast jag är ingen stor konsument av proteinpulver så det räcker ganska länge för mig.
    Gillar dock Holistics då det inte innehåller sötningsmedel...

    Ha en skön lördag!!

    SvaraRadera
  6. Jag har också provat one whey choklad & hasselnöt, höll på att spy utav någon konstig anledning. Har dessutom sett att det innehåller socker i det proteinpulvret.

    Det pulvret jag använder nu är WNT Triple Protein med choklad smak, hur god som helst och utan massor av socker.

    // Tom

    SvaraRadera
  7. Hej, jag har också använt mig utav One Whey choklad/hasselnöt. Första gången reagerade jag likadant som dig. Kunde knappt dricka upp den. Men efter någon vecka vande jag mig vid smaken och nu är jag faktiskt ledsen över att min burk är slut :(

    SvaraRadera
  8. Ja smaken på whey proteinpulver kan verkligen variera mellan märkena och mellan vad man gör med dem dvs i vilken kombination man väljer att förtära dem, med eller utan mjölk osv.
    :) Man får vara glad när man hittat sin egna favvo-

    SvaraRadera
  9. håller med!!! fick hem fitnessgurus hasselnöt och rocky road idag, fyfan va sött. fick slänga ut i vasken! hade dalblads choklad innan och trodde det var värsta B pulvret som smakade skit igemförelse med alla andras men nu saknar jag det! men samtidigt, alla säger att fitnessgurus är underbara, är kanske mig det är fel på?! hittat något bra pulver än? kontakta gärna mig! r4ndom@live.se
    /josefin :)

    SvaraRadera