lördag 3 mars 2012

ViPR




Vilken härlig vårdag! Jag har just prommenerat hem från SATS där jag testade den nya gruppträningen ViPR. Man använder sig av en ihålig cylinder av gummi som finns i tre olika viktklasser; 4, 6 eller 8 kilo. ViPR:ns multifunktionella egenskaper gör den till ett träningsverktyg som ger kondition, styrka, balans, spänst och rörlighet i en utmanande kombination.

Eftersom det var första gången för mig tog jag det säkra före det osäkra och valde den lättaste vikten. Så här i efterhand hade jag kunnat ta en 6:a men då vet jag det till nästa gång. Det var en rolig klass där hela kroppen fick sig en genomkörare. I några övningar delade vi in oss två och två och jobbade tillsammans med cylindern, det är kul med lite teamkänsla och det är lättare att ta ut sig till max om man jobbar ihop med någon.

Kommer helt klart att köra klassen igen, då med en tyngre vikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar