tisdag 6 mars 2012

Mersmak

Förr om åren (typ på 90-talet) tränade jag gruppträning minst 3 dagar i veckan, mestadels aerobics. Jag verkligen älskade det! Bra träning som samtidigt var jättekul. Vi var ett gäng tjejer som alltid gick på samma pass, trängdes på första raden i salen och alltid kom ut med ett stort leende på läpparna. Efter ett tag började vi även att umgås på fritiden, vilket var skoj.




Nuförtiden går jag nästan aldrig på några gruppträningspass förutom något pump pass då och då och så min yoga förstås fast där kör man ju individuellt även om man är i en grupp.

Jag tycker att det är skönt att inte ha några tider att passa så jag tränar mest på egen hand; styrketräning, springning, yoga och så promenader.
Har länge varit sugen på att gå på nåt pass och i lördags blev det verkligen av då jag bokade in mig på ett ViPR-pass, som jag skrev om i ett tidigare inlägg. Det gav mersmak så nu har jag som mål att testa minst 12 av SATS 35 gruppträningsklasser innan årets slut. Kan tyckas lite lång tid för endast 12 pass, men det är bättre att sätta upp ett mål som man vet att man kan klara än att inte fullfölja sitt mål tycker jag. Det är så mycket annat i livet som skall hinnas med, dessutom lutar det ju mot vår och sommar nu så då kommer det nog att bli mer träning utomhus.

Det är så lätt att man går i gamla hjulspår och kör på med samma träning vecka efter vecka månad efter månad. Kroppen anpassar sig otroligt lätt och det gäller att variera sin träning så mycket som möjligt och chocka musklerna med nya övningar. Det är då det händer saker! Variation ger möjlighet till ökad muskeltillväxt och styrka, bättre syreupptagningsförmåga och ökad fettförbränning.


Nästa klass på schemat är NTC Get Strong!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar